Thursday, January 5, 2023

නාකි විසේ

මං දිහා බලන මිනිස්සුන්ගෙ අනුමානයට අනුව මට වයස හැටක් වගේ පේනවා උනාට මට තාම හිතෙන්නෙ මට වයස දහ අටක් විස්සක් ගානට... මේක කියවන උඹලා මට කියාවි තවුසෙ වල්ම වල් නාකියෙක් කියල.. ඒ උනාට ගත වයසට ගියාට මිනිස්සුන්ගෙ හිත වයසට යන්නෙ නෑ... දැං උනත් ඇහැට කනට පේන ගෑනු පරානයක් දැක්කාම මට එලෝ මෙලෝ නැතුව ගිහිල්ල උන් හිටි තැන් අමතක වෙනව... එව්ව ඉතිං සොභාවික දේවල් කියලා දැං හැදෙන එවුන්ට තේරුං කරන්න බෑ... උං හිතන්නෙ හෑඟීම් දැනීම් තියෙන්නෙ උන්ට විතරයි කියල... හිත වයසට නොගිය පිරිමියෙක් විදිහට තාමත් මං තරුණයි කියලමයි මම හිතන්නෙ... උප්පැන්නෙ තියෙන උපන්දිනේ නිකම්ම නිකම් ඉලක්කම් ටිකක් විතරයි වයසට යන්න අකමැති මිනිස්සුන්ට... එව්ව ඉතිං අද කාලෙ එවුන්ට තේරෙන්නෙ නෑ... උං කියන්නෙම මම වල් නාකියෙක් කියල... පිට එවුන් විතරක්නම් මැදෑ... මගේම පුතාලා දෙන්නත් කියන්නෙ මට මදන විසේ කියල... එව්ව ඉතිං මගේ ඇඟේ ඇලෙනවා කියලයැ... 


පෙම් කුරුල්ලෝ සරා සිහින ලෝකේ..

සොඳුරි රූප නාරි ලතා කැන්දලා..

මුව පුරා හිනැහිලා.. තුරුලුවී නැලවිලා..

පෙම් කැදැල්ලේ ලැගුම් ගන්නවා...


පිණි ජම්බු ගෙඩිය වගේ ඇහැට කනට පේන ගෑනු දැක්කම මටත් තාම සිංදු කෑලි මතක්වෙනව... ඇම් ඇස්ලාගෙ ජෝතිලාගෙ සිංදු, දෙමල පිචැර්වල තියෙන සිංදු ඇරුනාම අලුතෙං එවුන් කියන රේඩියෝ එකේ ටීවි එකේ යන සිංදු මට මතක හිටින්නෙම නෑ... එව්වත් සිංදුද අප්පා ඉස්සර සිංදු එක්ක... ආං සිංදු...


අපේ ලොකු එකා ගෑනියෙක් ගෙනෙයි කියලා මං කීයවත් විස්සාස කරේ නෑ... ඌ මගේ එකෙක් උනාට උගේ ඉනෙන් පහලට නාඩි වෑටෙන ස්භාවයක් කවදාවත් පෙන්නුං කරලා තිබ්බෙ නෑ... මහපොලොව එක්ක හැප්පිලා කීය හරි හොයාගන්නවා ඇරුනාම ඌ ගෑනියෙක් දිහා ඇහැක් ඇරලා බැලුවා කියලා මම හිතන්නෙ නෑ... තනිකඩ පිරිමිම තුන්දෙනෙක් ඉන්න ගෙදරකට ලොකු එකා පිණි ජම්බු ගෙඩියක් වගේ ගෑනියෙක් ගෙනාවම ඒ ගෙදර ඉන්න අනික් පිරිමි පරාණ කොයි සා අසරණ භාවයකට පත්වෙනවාද කියලා ලොකු එකාට තේරුමක් නෑ... ගෑනු සබ්ජැක්ට් එකේ වැඩි දැනුම් තේරුමක් ලොකු එකාට තියෙන්න ඇති කියලා මං හිතන්නෙත් නෑ... පුංචි කාලෙ ඉඳන්ම අම්මෙක්වත් නැතුව හැදුන එකෙක් කොහොමද ගෑනු ගැන දන්නෙ... 


දෙවැනි එකා ත්‍රී වීල් රස්සාව කරන එකා නිසා ඌ ගැන මගේ අදහස ලොකු එකාට වඩා වෙනස්... ඌ කරේ ඉතිං ගෑනු ආස්සරේ කරන්න ඕනෑතරං ඉඩකඩ තියෙන රස්සාවක් නිසා ඌට ගෑනු ගැන මං උගන්නන්න ඕන කියලා මං හිතන්නෙ නෑ... ඒත් ඉතිං ඌ තාම ඇටෙං පොත්තෙං ආපු එකා නිසා ගෑනුන්ගෙ මායං ගැන ඌ දන්නෙ නෑ කියලනම් මට හොඳටෝම සුවර්... හැබැයි ඌ ලොකු එකා වගේ, කුන්ඩවාල කරේ එල්ලගන්න තරම් මෝඩයෙක් නෙවෙයි කියලයි මගේ වැටහීම...


ලොකු එකාට වයස හතලිස් පහක් ලං වෙද්දි පොඩි එකාට තාම වය්ස විස්සක් වගේ ඇති කියලයි මගේ අනුමානය... තාත්ත උනාට මට ඕකුන්ගෙ වයස ගැන ඒ තරම් නිච්චියක් නෑ... 


ලොකු එකා ගෙනාපු ගෑනි සුද්දි... ඒකිට හැමෝම කිව්වෙ සුද්දි කියල.. ඒකිගෙ ඇත්ත නම මම තියා ලොකු එකාවත් දන්නවා කියලා මංනං හිතන්නෙ නෑ... සුද්දි පිණි ජම්බු ගෙඩියක් වගේ ලස්සනයි කියහංකො... ලොකු එකා ගෙනාපු ගෑනි නිසා ලොකු එකා ගෙදර ඉන්න වෙලාවට මං ඒකි දිහා කෙලිං බලන්නෙ නෑ... ලොකු එකාත් ඕක චාරිත්‍ර වාරිත්‍රෙට ගෙනාපු අඹුවක් නෙවෙයිකොට මං ඉතිං මක්කටෙයි ඒකිගෙ ඇඟ පසඟ දිහෑ කෙලිං බලන්න භය වෙන්නෙ... ඒත් ඉතිං ලොකු එකා ඉන්න වෙලාවට මං ඉන්නෙ සුද්දිව ගනන් නොගන්න ගානට.. එහෙම හිටියට සුද්දි දැක්කාම මටත් පෙම් සිතුවිලි පහල වෙන්නෙ නැත්තෙම නෑ ඉතිං..


කුරුල්ලන්ට ඉගිල්ලෙන්න කියාදෙන්න එපා එන්න පියාඹන්න අපිත් දන්නවා...

යාලු වෙන්න ජෝඩු වෙන්න සිනාසෙන්න පෙම් කරන්න මල්සරාව අපිත් දන්නවා...

ඔයා එයිද අද කොහේද මග බලාන ඉන්නවා..

දුකක් දෙන්න එපා පෙම් කුමාරී...

කුරුල්ලන්ට ඉගිල්ලෙන්න කියාදෙන්න එපා එන්න

මල් සරාව අපිත් දන්නවා...


වයස කියන්නෙ ඉලක්කම් ටිකක් විතරයි කියලා හිතෙන්නෙ නැද්ද සුද්දි ගැන මතක් වෙද්දි මට ඔලුවට එන සිංදු කෑලි දිහා බැලුවාම... හහ් හහ් හා...


ටවුමෙ ගෙස්ට් එකක ඉඳලා අපේ පොඩි එකා ආතල් එකට ත්‍රීවීල් එකේ දාගෙන ආපු සුද්දිව බඳින්න ඕනෙමයි කියලා ලොකු එකා පොලොවෙ හැපෙයි කියලා පොඩි එකා හීනෙන්වත් හිතන්න නැතුව ඇති මයෙ හිතේ... දෙන්නගෙං මොකා ගෙනාවත් ඉතිං ගෙදරට පිණි ජම්බු ගෙඩියක් වගේ ගෑනියෙක් ගෙනාපු එකට මමනං හිත යටිං සෑහෙන මනාපයි... ඒත් මං ඒක පෙන්නන්න ගියේ නෑ... ඒක පෙන්නුවොත් අපේ ලොකු එකා කීයටවත් දවල් දවසෙ සුද්දිව මා එක්ක තනියම දාල රස්සවට යන්නෙ නෑ...


සුද්දිව ගෙනාපු එක තනිකරම ලොකු එකාගෙයි පොඩි එකාගෙයි තනි කැමැත්තට උන කසාදයක්...උන්දෙන්නා අයියා මලෝ වෙච්චි, උන් දෙන්නා මාමා බෑනා වෙච්චි, උන් දෙන්නට හොඳනම් ආයෙ මගේ මොකෝ... ඒ කතාවට පොඩ්ඩක් මොලේ පැටලුනා නේද... ඔව් නේන්නම්...ඕක කොහොම ලිහුවත් උන් දෙන්නගෙ නෑකම අවුල් සහගතයි...


උන් දෙන්නගෙම අප්පොච්චි මං තමා... ඒකෙ ආයෙ දෙකක් නෑ... ලොකු එකාට නෑ කමට පොඩි එකා මල්ලි වෙනව... පොඩි එකාට නෑකමට ලොකු එකා තමුන්ගෙම අයිය... ඒත් පොඩි එකා පුංචි කාලෙ ඉඳන්ම ලොකු එකාට කතා කරන්නෙ මාම කියල.. ඒක එහෙම වෙන්නෙ උන් දෙන්නගෙ නෑකම අයියා මල්ලි මාමා බෑන සාම්පලේ එකක් නිසා මිසක් වයස පරතරේ නිසා නෙවෙයි... ඒක ඉතිං මේ වගේ පොඩියට ලියලා පාහැදිලි කරන්න පුලුවන් නෑකමක් නෙවෙයි... ඒක පැහැදිලි කරොත් මේක කියවන තවුසෙලා මට කියයි තෝනං තියන්න වටින්නේ නෑ වල් නාකියා කියල... හහ් හහ් හා.... උඹලා මොනවා කිව්වත් මං තාම තරුණයි...මං දන්නෙ එච්චරයි... 


ඒ විස්තර අස්සෙ මට මේ ඊයෙ පෙරේදාවක වෙච්ච කෑත වැඩක් කියන්න අමතකවුනා.. ලියන්නත් මොකද්ද වගේ උනාට ඕනොහේ ලියලා දානව... සුද්දිට පීල්ලෙ නාන්න බෑ කියලා නාහෙන් අඬපු නිසා ලොකු එකා එලියෙන් බාත් රූම් එකක් හැදුවා කියමුකෝ... ලොකු එකා නැති අල්ලපනල්ලෙ සුද්දි නාද්දි මම බාත් රූම් එකේ ග්‍රිල් එකට ඇහැ තියාගෙන සුද්දි

නාන දිහෑ බලන් ඉන්නවා සුද්දිට මාට්ටු කියහංකෝ... කලින් වතාවකත් මාට්ටු වෙන්න ගිහිං පොඩි එකාව මාට්ටු කරලා ශේප් උනා.. මේ වතාවෙනම් ඔන් ද ස්පොට් සුද්දිට මාට්ටු...


උඹලට මගෙයි, ලොකු එකාගෙයි, පොඩි එකා මනියගෙයි විස්තරේ හරියටම දැනගන්න ඕනෙනම්, ලොකු එකා ගෙස්ට් එකකින් ගෙනාපු පිණි ජම්බ්බු ගෙඩිය වගේ සුද්දි ගැන විස්තරේත් දැනගන්න ඕනෙනම්, ITN එකේ සති අන්තෙට විකාශය වෙන " එයා දැං බැඳලා" බලන්නම වෙනව...  ඒක වෙනස්ම එකක්...

6 comments:

  1. මම හිතුව අයිස් පාරක් ගහල ඇත්තම කියවෙනව කියල

    ReplyDelete
  2. විස්තරේ... ටෙලියක් ගැන නේ 😄

    ReplyDelete
  3. සයිමන් ගේ සුද්දිගේ කතාව නෙවෙයිද

    ReplyDelete
  4. //නාන දිහෑ බලන් ඉන්නවා සුද්දිට මාට්ටු කියහංකෝ... කලින් වතාවකත් මාට්ටු වෙන්න ගිහිං පොඩි එකාව මාට්ටු කරලා ශේප් උනා.. මේ වතාවෙනම් ඔන් ද ස්පොට් සුද්දිට මාට්ටු...// මේකනං බොටම වෙච්ච දෙයක්ද කොහෙද.

    ReplyDelete
  5. මඟුලක් ලියලා👿ගොඩයගෙ කතාවක් කියවන්න කාලෙකට පස්සෙ ⁣බ්ලොගට ගොඩ වුනේ.කතා දෙකක් ම අලුතෙන් දැක්කා ම චූන්වෙලා එක හුස්මට කියෙව්වෙ..බැලින්නං ටෙලියක කෙලියක් දෙවනි එකකොහොම වුනත් ආයමත් මේකෙ මොනාහරි ලියන එක ලොකු දෙයක්.

    ReplyDelete
  6. මරු මරු
    මං ඒත් බැලුවා උඹ කොහොමදෑ එකපාර නාකි වුණේ කියල

    ReplyDelete