Thursday, December 25, 2014

තනියම ගිය පාස්පෝර්ට් එක 1




                       මේ ලියන්නට යන්නාවූ සිද්දිය සිදුවුයේ කුමන වසරේද  කියා හරිහැටි මතකයේ නැතත් 2004 සුනාමියෙන් පසු සිදුවූ සිද්දියක් බවට කිවහැක්කේ මීට උක්තවූ මාගේ අතිජාත මිත්‍රයා සුනාමිය ආ කාලයේ රැකියාව කලේ රටේ සුප්‍රසිද්ධ ජංගම දුරකථන ජාලයකට සම්භන්ධ කොම්පැනියක බව තරයේම මතකයේ තිබෙන නිසාය.මා මේ කියනාවූ මිත්‍රයාට  රැකියාවෙන් ලැබෙන්නාවූ වැටුප, කොමිස් මුදල්, ඇතුළු සියලුම ආදායම් මුලාශ්‍ර වලින් ලැබෙන මුළු ආදායම සුව පහසුවෙන් ලංකාවේ ජීවත්වීමට එකෙන්ම ප්‍රමාණවත් වුවත් මාගේ මිතුරු සගයාට එකවරම රට යාමේ උණක් වැලඳුනේ,  රැකියාව එපාවීද නැතිනම් වෙනයම් පුද්ගලික කරුණක් හේතුවෙන් ලංකාවෙන් පැනගැනීමට උවමනාවක් තිබුනාද යන්න වෙනම විමසිය යුතු කාරණයක් වන්නේය . එය  මිතුරන් අතරේ පමණයි මාතෘකාව යටතේ කන බොන තැන වලදී කතාබහට ලක්වුවද ඒවා මෙහි ලියා තැබීම මාගේ ශරීර සෞක්‍යට එතරම් සුභදායක නොවන්නේය..

                         මේ කියනාවූ කාල  වකවානුවට වසර කිහිපයකට කලින් මා මිත්‍ර තඩියා විදේශගතවී සිටි බැවින් සිද්දියට උක්ත මා මිතුරු තැනගේ  පළමු මංගල විදේශ රැකියාව තඩියා විසින් සම්පාදනය කල අතර එවකට සිද්දියට උක්ත මා මිත්‍රයාගේත් තඩියාගේත් ගමෙන් භාගයකටත් වඩා සේවය කලේ මේ කියනා වූ විදේශ රට තුලය. එහෙයින් සියලු ගමේ සගයින්ට තවත් සගයෙකුගේ ආගමනය ඉතාමත් ආශ්වාදයක් ගෙනදෙන්නක් වුයේය. සියලුදෙනාගේම සහයෝගයෙන් තඩියා මා මිත්‍රයා සඳහා නවාතැනේ සිට බත් පිඟාන දක්වා සියලු යටිතල පහසුකම් කලින්ම සුදානම් කරවුයේ මේ කියනා මිතුරු තැන හා තඩියාගේ  මිතුරුදම අඹ යාලුවා කියනා ස්ථානයටත් එහා ඇදී  ගියාවූ මිතුරුදමක් වූ නිසාය..

        
                         රැකියාවට අදාළ විසා බලපත්‍ර සඳහා තඩියා විසින් ලංකාවට එවන ලද්දාවූ ලියකියවිලි රැගෙන අදාළ රටේ එම්බසිය වෙත ගියා මා මිත්‍රයා විසා බලපත්‍රය ද කිසිදු අවහිරයකින් තොරවම ලබාගත්තේය . වීසා  ලැබුන වහා එවකට කළාවූ රැකියාවෙන් සමුගත් මා මිත්‍රයා ලහි ලහියේ තම මංගල විදේශ ගමනට සුදානම් වුයේ ජීවිතයේ අලුත් බලාපොරොත්තු කොතරම් හිතේ දරාගෙනද යන්න අපි දන්නේ නැත. එහෙත් එවන් මෙගා ප්‍රමාණයේ බලාපොරොත්තු මා මිත්‍රයා තුල නොතිබූ බවනම් මා සහසුද්දෙන්ම දන්නවාය . අපි ඉන්නා තැන කොයි වෙලෙත් මවාගත් බොරු කේන්තියකින් පසුවෙනා මා මිත්‍රයා පිට එවුන් ඉන්නා තැනදී පූස් පැටියෙකු මෙන් අහිංසකය..එහෙත් මල පැන්න  කල ඕනෑම පජාති කතාවක් මුනටම කියන ගනයේ එකෙක්ය.



තඩියා විසින් රැගෙන එන්නට යයි කියා කියන්නට යෙදුනු සියලු බඩු බාහිරාදිය එකින් එක එකතු කරගනිමින්, යන්නට යෙදෙන්නාවූ රටෙහි සේවය කරනා ගමේ එවුන්ගේ පාර්සල් එකතු කරමින් මා මිත්‍රයා දැන් ගමනට සුදානම් වෙනවාය. රට යන දිනයද ළඟ ලඟම  එනවාය. රට යන එවුන් රටින් පිටවන්නට පෙර තම හිතවතුන් හට සාදයක් පවත්වා සමුදීම පුරාණයේ සිට පැවත එන සිංහල චාරිත්‍රයක් වූ නිසාවෙන් මා මිත්‍රයාද රට ගමනට පෙරදා රාත්‍රියේ සියලුම හිතවතුන් එක තැනකට රැස්කොට සාදයක් පවත්වා පැමිණි සියලු දෙනා  කන පැලෙන්නට මදුවිතෙන් සප්පායම් කරවුයේ එම සිංහල චාරිත්‍රය අමතක කර දැමීමට නොහැකි නිසාය. ඔව්වයින් මෙව්වයින් දැන් මා මිත්‍රයා රට යන දවස උදා වුයේය...


                            සිද්දියට උක්ත මා මිතුරාට නවීන පන්නයේ ටිකක් පැරණි වෑන් රථයක් තිබුනත් එම රථයෙන් ගුවන්තොට වෙත යාමට අපි කව්රුත් අදිමදි කලේ එම රථය උන්හිටිගමන් පාර මැද අක්‍රීය තත්වයට පත්වන නිසාය. ගමෙත් ගම අවටත් එකදු බාස් කෙනෙකුටවත් එම රථයේ තිබෙන්නාවූ රෝග නිධානය සොයා ගැනීමට නොහැකිවූ නිසා අපි කව්රුත් හදිසි ගමන් සඳහා එම රථය භාවිතා කලේ නැත. එම සුවිශේෂී වූ රථය ගැන ලියාගෙන  යන විට මේ කියනා මිතුරා කල අපුරු වැඩක් මතක් උන බැවින් උක්ත කාරණයෙන් එලියට ගොස් එයද ලියා තබන්නේ මෙව්වා අමතකව යන්නට දිය නොයුතු බැවින්ය. 

                              දිනක් මා රැකියාවට ගොස් නිවසට එන විට මාගේ නිවසට කිලෝමීටර භාගයක් වැනි දුරක් තිබියදී මා දුටුවේ මා මිතුරාගේ නවීන පන්නයේ ටිකක් පැරණි වෑන් රථය මහපාර මැදට වන්නට නතරවී ඇති දර්ශනයයි. මිතුරෙක් තබා සතුරෙකුටවත් කරදරයකදී ඉවත බලා යාම මාගේ ධර්මයේ නොවූ බැවින් හනික මා පැමිණි බස් රථයෙන් බිමට පැන මිතුරාගේ රථය වෙත දිව ගියේ මා මිතුරාට පිහිටක්  වනු සඳහාය. හරියටම මහ පාර මැදට වන්නට එන්ජිම අක්‍රීය වී නැවතී තිබු රථය නැවත පනගන්වා ගැනීමට මා මිතුරා තදින් උත්සහ ගන්නා අතර පාර දෙපසම මහා තදබදයක් නිර්මාණය වී තිබුනේ අපේ   එකා වාහනය නවතින බව දැනගෙනත් පාර අයිනට කරගන්නට තරම් වත් මෙලෝ සිහියකින් ඉන්න එකෙකු නොවන නිසාය. ගලේ පැහැරූ බළල් තඩියෙකු මෙන් අපහසුතාවයෙන් පසුවෙනා මා මිත්‍රයා තම රථය පණගන්නවා ගැනීමට උත්සහ දරන  අතර මග දෙපස අවහිර වී ඇති වාහන කරුවන් මා මිත්‍රයාගේ මුතුන්මිත්තන් ශ්‍රද්ධාවෙන් සිතෙන්  අමතමින් තම වාහන අයිනට දමාගෙන හෙමින් මාරුවී යනවාය. එවකට මේ කියනාවූ නවීන පන්නයේ ටිකක් පැරණි තම මංගල රථය මිලදී ගෙන වැඩි කාලයක් නැති බැවින් මා මිත්‍රයා වාහන පදවනවා ඇරෙන්න මෙලෝ හසරක් දන්නේද නැතිය. හනික දුවගොස් වාහනයට නැගුන මා "එහාට පල " කියමින් මිතුරා  රියදුරු අසුනින් අනෙක් අසුනට තල්ලුකොට වාහනේයේ ගියරය පළමු ගියරයට දමා ක්ලචය නොපාගා ස්ටාටර් මෝටරය ක්‍රියාත්මක කර වාහනය පාර අයිනට ගාල් කලේ මාර්ග තදබදය හේතුවෙන් කාගෙන් හෝ ගුටි කන්නට ඔන්න මෙන්න යෙදෙන්නාවූ මා මිතුරා බේරාගන්න උතුම් පරමාර්තයෙන්මය.. ස්ටාටර් මොටරයෙන් වාහනය මාර්ගයෙන් ඉවතට ධාවනය කරනු දුටු මා මිතුරා එය ඉතා අවදානයෙන් බලාගෙන සිටි වගක් මා දන්නේ නැතිය. 

වැලි කෙලියේ හිටන් එකට පාසල් ගිය මිතුරා මෙවන් අවස්තාවක මහමග දමා යාමට නොහැකි නිසා 

" ඔතනම හිටපන් මම ඇදගෙන යන්න කඹයකුත් අරන් මගේ වාහනේ අරන් එන්නම්" 

                      මා නිවසට ඉගිලුනේ මිතුරාගේ වාහනය ගරාජයකට ඇදගෙන ගොස් දමන්නට උවමනා නිසාය. කිලෝමීටර භාගයක් එපිටින් මාගේ නිවස වෙත ගිය මා ලිඳේ බාල්දියෙන් කඹය ලිහාගෙන මාගේ රථය පනගන්වාගෙන රථය ගේට්ටුවෙන් එලියට ගන්නා විට මෙතෙක් වෙලා පණගන්වන්නට නොහැකි වූ මා මිත්‍රයාගේ නවීන පන්නයේ ටිකක් පැරණි රථය කන්ද පල්ලමේ හෙමිහිට මාගේ නිවාස වෙත ඇදෙනවා දුටු මට පහල වූ පළමු සිතුවිල්ල වුයේ වාහනය ස්ටාර්ට් වෙලා වෙන්න ඇති කියාය.. මාගේ රථයද නැවත රිවස්කොට නවත්වා මිතුරාගේ රථය වෙත ගිය මට මිතුරාගේ රථයේ එන්ජිමේ කිසිදු ශබ්දයක් අසුනේද නැත. 

"ස්ටාර්ට් උනාද බන්... කියා මා ඇසුවේ කිලෝමීටර භාගයක් රථය ධාවනය කරවුයේ මැජික් බලයෙන් වන්නට නොහැකි වූ බැවින්ය...

" නෑ බන් උඹ වාහනේ අයින් කරපු විදිහටම ඉතුරු ටිකත් ආව .....

                        මගේ කුඩා මොලය නිකම්ම හිරි වැටී ගියේ නිකමට වාගෙය.. මා මිතුරා කිලෝමීටර භාගයක් වූ මාගේ නිවස වෙත ඇති මුළු දුරම වාහනය ධාවනය කරවා ඇත්තේ ස්ටාටර් මෝටරයෙන්ය .. මද්‍යම ප්‍රමාණයේ කඳු ගැටයක්ද තරණය කර පැමිණිය යුතු මාගේ නිවසට පැමිණෙන පාරේ එම කඳු ගැටයද ස්ටාටර් මෝටරයෙන්ම තරණය කර ඇති  මා මිත්‍රයා නියුටල් තත්වයෙන් මා නිවාස අසලට පැමිණියෙන් මා හට එන්ජිමේ ශබ්දයක් නොඅසුනේය . අසූ හාරදාහට මල පැන්න  මා

 " එහෙනම් ස්ටාටර් මෝටරෙන්ම ගෙදර පලයන් "  කියා කියු කතාවට මා මිත්‍රයා සැපයු පිළිතුර වුයේ 

"යන්න තිබ්බ බන් එත් කොහෙද කන්ද උඩදී මෝටරෙත් වදින්නේ නැතුව ගියානේ මචන් " කියලාය..

                             එහෙම්මම වාහනය වත්තට තල්ලුකර දැම්මද නැවත පණගැන්වීමට අලුතෙන් ස්ටාටර් මෝටරයක් දැමීමට සිදුවුයේ නැවත අලුත්වැඩියා කිරීමට නොහැකි වනසේ අඟුරු වන්නටම ස්ටාටර් මෝටරය පිලිස්සී ගොස් තිබු බැවින්ය.. අතුරු කතාව  එතනින් නිම උනත් මෙය කියවන උදවියට මා මිත්‍රයාගේ ඉවසීමේ ගුණය ගැන යම් අවබෝධයක් ලබුනායයි හිතෙනවාය. එක අතකින් බැලුවාම ලංකාවේ එවුන් Hybrid ගැන අහන්නත් කලින් Hybrid තාලයට වාහනයක් පැදවූයේ මා මිත්‍රයා යයි කියා ගිනස් පොතට වුවද දමන්නට හැකිය. ගිනස් කමිටුවට සාක්ෂි සපයන්නට මමත් රථය අලුත්වැඩියා කරදුන් ගමේ ඉන්නා  ලොකුම ඔටෝ ඉලෙක්ට්‍රීශියන් අසංගත් සාක්ෂි සපයනවාය. උපන්දා සිට ස්ටාටර් මෝටර් හදන අසන්ගයාවත් එහෙම මෝටරයක් පිලිස්සී තිබෙනු උපන්තේකටවත්  දැකලා නම් තිබුනේ නැතිලු...



4 comments:

  1. "වාහනේයේ ගියරය පළමු ගියරයට දමා ක්ලචය නොපාගා ස්ටාටර් මෝටරය ක්‍රියාත්මක කර වාහනය පාර අයිනට ගාල් කලේ"
    meka karana widiha poddak pehedili karanawada? 1st eke start karanna giyoth wahane issarahata penala nawathinawane.

    ReplyDelete
    Replies
    1. මෙව්වා කරලා වාහනේ ස්ටාර්ටර් මොර්ටර් එක විනාස කරගන්න එපා.. බැටරිය හොඳනම් , වාහනේ වැඩිය ලෝර්ඩ් එකක් නැත්තම් වාහනේ ඉස්සරහට පැනල ස්ටාර්ට් වෙලා යනවා.. පනිනකොට බ්‍රේක් එක පෑගුවොත් තමා නවතින්නේ..ක්ලච් පොම්පේ වොෂර් ගියාම ඔහොම තමයි ගරාජ් යන්නේ..

      Delete
  2. හැක්... මදැයි මෝටරේ විතරක් පිච්චිලා බේරුනා. බැටරියත් දාන්න වෙන්නෙ නැතුව.

    ReplyDelete
    Replies
    1. බැටරිය දාල සති දෙකයි ඒ වෙද්දී ඒකට .. අලුත් බැටරිය නිසා තමයි ඌ එච්චර හරියක් කරේ නිසාන් ලාර්ගෝ එකට..

      Delete