Thursday, December 29, 2016

තිස්තුන්දාහෙන් උඩ කතා 1






අම්බලන්ගොඩයා බ්ලොග් ලිවිල්ල මදකට අමතක කර දමා විවේක සුවයෙන් පසුවූයේ කාර්යබහුලත්වයට වඩා කම්මැලිකම ඉහවහා ගියාවූ නිසාය. ඊටත් එහාට හේතු පහදනවානම්  රැකියාව අවසන්වී නිවසට ආ පමණින් කෑවායින් නොකෑවායින් අන්තර්ජාලගතවන පුරුද්ද අවසානය වන්නේ නිදි කිරා වැටෙමින් තනි ඇහෙන් බ්ලොග් දිහා බලා සිටීම් සහ බුකියේ ඉහල පහල යාමෙන් වන බැවින් මදකට ශරීර කූඩුවට විවේකයක් දිය යුතුයි යයි වැටහී ගිය නිසාය. එහෙත් ඒ සියල්ලටම වඩා ප්‍රභලම හේතුව නම් පළමුව සඳහන් කල හේතුව වන ඉහවහා ගියාවූ කම්මැලිකමය. කම්මැලිකම යනු එසේමෙසේ අසනීපයක් නොවන වග පාඨක සැම වටහාගතයුතු වන්නේ එය ඉහවහා ගිය කල ගෙදරක වැඩක් පලක් තියා රැකියාවක්වත් කිරීමට හිතක් පහල නොවී සිටීමට ඉඩ තිබෙනා නිසාය. එවන් කම්මැලි කාල වකවානුවක අම්බලන්ගොඩයා කිහිප වාරයක් නැරඹු ටීවී සීරීස් එකක් හෙවත් බ්‍රේකින් බෑඩ් නැරඹීමට නැවත වතාවක් වහ වැටී ඇති හේතුව නිසාත් බ්ලොග් ලිවිල්ලට බාලගිරි දෝසය බලපෑවේය. වෙනදාට බ්ලොග් අඩවියක් ඉදිරිපිට තනි ඇහෙන් නිදි කිරා වැටෙනා අම්බලන්ගොඩයා මේ දවස්වල රූපවාහිනිය ඉදිරිපිට තනි ඇහෙන් නිදි කිරා වැටෙමින් වෝල්ටර් වයිට් සහ ජෙසී පින්ක්මන් සමගින්  ක්‍රිස්ටල් මෙත් හදනවාය. ප්‍රිස්න්  බ්‍රේක් වලටත් බ්‍රේකින් බෑඩ් වලටත් ගහන්නට ටීවී සීරීස් එකක් අනාගතයේ හැදෙවිදැයි අවිනිශ්චිත සහගතය. වැල් වටාරම් වලින්  නිසා පහල චේදයෙන් බ්ලොග් පොස්ටුවට උක්ත පොස්ටුව පටාන් ගන්නවාය. ඉක්කොන්ට මෙය ලියා පළකර බ්‍රේකන් බෑඩ්  බලන්නට යා යුතුය. එය නරඹන්නේ තුන්වෙනි වතාවට වුවත් පළමුවර නැරඹු අවස්ථාවේ තිබුනා වූ ආශ්වාදය එලෙසම තුන් වෙනි වතාවේදීත් ලැබෙනවාය.


ගුවන් ගමන් කියූ පමණින් සමහරුන්ට නම් දැනෙන්නේ ආශ්වාදජනක හැගීමක් වුවත් අම්බලන්ගොඩයාට එය එසේ දැනෙන්නේ නැතිය. එයට හේතුව නම් අම්බලන්ගොඩයා ලංකාවට එන ගමන සුද්දාගේ බාසාවෙන් කියනවානම් හොරිබ්ල් ගමනක් නිසාය. එය එසේ වන්නේ ඉන්දියන් සාගරයේ අමුතු ඇටයට පය තැබීමට අම්බලන්ගොඩයා පැය විස්සකට ආසන්න  ගුවන් ගමනක යෙදිය යුතු නිසාය. එවන් හොරිබ්ල් ගුවන් ගමනක ගොඩයා ලබනාවූ එකම එක ආශ්වාදය පැය ගණනාවක් කන පැලෙන්නට නිදිදෙව්දුව වැළඳගන්නට පුළුවන් නිසාය. එවන් ආකාරයෙන් නිදිදෙව්දුව වැලඳගැනීමේ පළමු වාසි  සහගත  හැගීම වන්නේ  ගුවන් යානය ඇතුලේ අන්තර්ජාල පහසුකම් නොමැති වීමය. දෙවන ආශ්වාදය වන්නේ පොරෝනයෙන් ඔලුව එලියට දමා ඔරෝලොසුව දිහා බලා හිත නරක්කරගැනීමට කිසිසේත්ම හේතුවක් නොමැති වීමය. තුන්වෙනි හේතුව වන්නේ කෑම බීම සියල්ලම අත ළඟටම ගෙනවිත් දෙන්නාවූ නිසාය. සුට්ටන් ප්ලාස්ටික් භාජනයක ලැබෙනා සුට්ටන් ආහාරවේලක් වුවත්, එම ආහාර වේල අම්බලන්ගොඩයාගේ කුසගින්නේ අරික්කාලක්වත් අස්වසන්නට නොහැකි මට්ටමේ එකක් වුවත්, කිසියම් හෝ වැඩක් පලක් නොමැතිව ෂපාන් එකට නිදිදෙව්දුව වැලඳගෙන සිටිනා මොහොතක අත ළඟටම කෑම වේලක් ගෙනත් දෙනවා කියන්නේ සෑහෙන්න පින් සිදුවෙන කටයුත්තක්ය. ඒ සත්කාරය වෙනුවෙන් ගුවන් සේවිකා අක්කලාට නංගිලට සෑහෙන්න පිං  සිදුවෙනවාය. එවන් ආකාරයෙන් පිං වැඩෙනා රැකියාවල් ලැබෙන්නට  සෑහෙන්න කුසල් කර තිබෙන්නට ඕනෑ ඇතිය. 

අම්බලන්ගොඩයා ලංකාවට එන ගමනේදී ගොඩ වෙනා පළමු ගුවන් යානයේ මුළු පියාසර කාලය පැය  දහහතරක්ය. එම කාලය ඇතුලත ගුවන් සේවිකා අක්කලා නංගිලා අය්යලා මල්ලිලා තුන් හතර වතාවක් අම්බලන්ගොඩයා ඇතුළු ගුවන් මගීන් සැමටම කන්නට බොන්නට දෙනවාය . හැමදාමත් වගේ ගොඩයා ගුවන් යානයට ගොඩ වන්නේ රාත්‍රී කාලයේ බැවින් ගුවන් යානය ගුවන්ගත කරනා වෙලාව වෙද්දී ගුවන් යානයම ගිල දැමීමට තරම් ගොඩයාට බඩගිනිය. එහෙත් පයිලට් ගොයියා යානය ගුවන්ගත කල වහා ගුවන් සේවිකා අක්කලා කෑම දෙන්නේ නැතිය. යානය ගුවන් ගත කලයුතු උන්නතාංශය හෙවත් නියමිත උසට ළඟාවනතුරු අක්කලා බොරු බිසියක් මවාපාමින් යානයේ එහාටත් මෙහාත් දුවනවා විනා බොන්නට වතුර කෝප්පයක්වත් මලාට දෙන්නේ නැතිය. යානය ගුවන්ගත වී පැයක් එකහමාරක් ගතවනවිට ඕන්න යාන්තමට අක්කලා කෑම කරත්තය තල්ලු කරගෙන ආසනයෙන් ආසනයට කෑම බෙදනවාය. යානය පුරා විසිර යන්නාවූ කෑම සුවඳින් ඉස්මුරුත්තාවට පත්වූ කුසගින්න කොයිතරම්ද කියනවානම් ගුවන් සේවිකා අක්කා අදාළ කෑම ජුන්ඩ සහිත ප්ලාස්ටික් ඇසිරුම, ආසනය ඉදිරියේ තිබ්නාවූ ප්ලාස්ටික් ලෑල්ල උඩින් තැබූ කල අසූ හාරදාහට මල පනින්නේ තිබෙනා කුසගින්න නිවා දමන්නටනම් එවන් ආහාර වේල් හත අටකින්වත් බැරි නිසාය. ගුවන් සේවිකා අක්කා කලින් දන්නා හඳුනන කෙනෙක් වූවානම් කෑම සුට්ට ලෑල්ල උඩින් තැබූ වහා " මෙච්චරද යකෝ " කියා අසන්නට ගොඩයා දෙපාරක් හිතන්නේ නැතිය. 

එවන් වූ කටුක ගුවන් ගමනක් යාමේදී අල්ලපු ආසනයට මෙගා සයිස් හෙවත් අපගේ හිතාදර බඩ තඩියාගේ සයිස් පත සුද්දෙකු අසුන්ගත වුවහොත් සැපසේ නිදිදෙව්දුව වැළඳ ගැනීම කෙසේ වෙතත් සම්පූර්ණ ගුවන් කාලය පුරා අතපය හතර අකුලාගෙන වකුටුවී සිටින්නට සිද්දවෙනවාය. එවන් සංකීර්ණ වටපිටාවක් යටතේ බරක් සැහැල්ලු කිරීමට වැසිකිලියට යාම  යනු සුද්දාගේ බඩ උඩින් එහාට පැනීමට ඉනිමගක් අවශ්‍යවෙන වැඩක්ය. එවන් වේලාවන්හිදී   සුද්දාටද එවන් බරක් දැනෙනාතුරු අමාරුවෙන් ඉවසාගෙන සිටීම සුද්දගේ බඩ උඩින් පැන වැසිකිලි යනවාට  බෙහෙවින් ලාභාදායකය. හේතුව නම් සුද්දාගේ බඩ උඩින් රිංගන්නට ගොස් ඉදිරිපස ආසනයටත් සුද්දාගේ බඩටත් හිර වුවහොත් සුද්දාගේ ඇඟේම බර සැහැල්ලු වන්නට ඉඩ තිබෙනා නිසාය. 

මෙතෙක් වෙලා  පඳුරු තැලුවා වූ පොස්ටුවේ උක්තය ලියවෙන්නේ දැන්ය . ඕන්න අම්බලන්ගොඩයා එක්තරා අවුරුද්දක සිරි ලංකාගමනය අහවරකොට සුද්දන් උච්චාරණය කරන ආකාරයෙන් කියනවානම් "බණ්ඩා රනා යකා " ගුවන් තොටින් ආපසු එන්නට ගුවන් යානයට ගොඩ වන්නේය. ගොඩයාගේ පළමු නැවතුම මැදපෙරදිග රටක් වන නිසා එම ගුවන් කාලය පැය පහකට ආසන්න කාලයක්ය. 

ගුවන් යානයේ වැඩිමනක් මගීන් තම අඹු දරු ඥාති වරිගයා ගමරට දමා රැකියාව බලා පිටත්ව යන උදවිය බැවින් බහුතරයක් උදවියගේ මුහුණු මැලවුණු ආප්ප වාගේය . වැඩි කතාවක් බහක් නොමැතිය. ඒ නිසාවෙන් අල්ලපු  ආසනයේ ඉන්නා මගියාගෙන් කිසිදු කරදරයක් නැත්තේය. වැඩකරන්නේ කොහේදැයි අසන්නේ නැතිය. වීසා අවුරුදු කීයකට තිබේදැයි අසන්නේ නැතිය. ඒජන්සිය මොකක්දැයි අසන්නේ නැතිය. පඩි හොඳදැයි අසන්නේ නොමැතිය. එකමඩේෂන් හොඳදැයි අසන්නේ නොමැතිය. ඊට අමතරව ගුවන් යානය ගොඩබෑ පසු විසිල් ගසමින් අත්පුඩි ගසන්නේ නොමැතිය. ඒ නොමැති සියල්ලම මැදපෙරදිග සිට ලංකාව බලා යන ගමනේදී නම් අඩුවක් පාඩුවක් නොමැතිය. ගුවන් සේවිකා අක්කාගෙන් ලැබෙනා සුට්ටන් ආහාර  සලාකය ගිලදමා එක සීරුවට පැය හතරක් නිදිදෙව්දුව  වැළඳ ගන්නට අම්බලන්ගොඩයාට ඒ නිහඬතාවය වෙස්වලාගත් ආශිර්වාදයක් වැනිය. එවන් ආකාරයෙන් ගෙවීගෙන යන ගුවන් කාලය අවසානයේ ඊළඟට තිබෙන්නේ ඊළඟ ගුවන් යානය අදාළ ගේට්ටුව ලඟට ගාල්කරනතුරු ගුවන්තොටුපොළ ඇතුලේ රස්තියාදුවක් ගැසීමය.

මේ කියනා දවසේ අම්බලන්ගොඩයාගේ රස්තියාදුව කොතරම්ද යත් ගොඩයා අදාළ ගේට්ටුව අසලට වාර්තා කරනා වෙළාව වෙද්දී යානයේ මගීන් පටවා අවසාන වෙන්නට ඔන්න මෙන්නය. බණ්ඩා රනා යකා ගුවන් තොටින් ලැබුණු, ආසන  අංකය සහිත බෝර්ඩින් පාස් පත ගුවන් සේවිකා අක්කාට පෙන්වා අම්බලන්ගොඩයා දනිපනිගා ගුවන් යානයට ගොඩ නොවෙන්නට අම්බලන්ගොඩයාට වන්නේද ලංකාවේ ජනප්‍රිය සංගීත කණ්ඩායමකට වෙච්චි දේමය. ඒ කතාව අම්බලන්ගොඩයාට කීවේ සංගීත සාදයක් නිමවා මධුවිතක් තොලගානා අවස්තාවක ජනප්‍රිය ගායක ඩෙස්මන්ඩ් ද සිල්වාය.

පොස්ටුව දිග වැඩි වුනත් ඒ කතාවද සාරාංශයක් වශයෙන් ලියන්නටම ඔනෑ නිසා කතාව කෙටියෙන් මෙසේය. ලංකාවේ ජනප්‍රිය සංගීත කණ්ඩායමක් විදේශ සංචාරයක් නිමවා ලංකාවට එන අල්ලපනල්ලේ ගොඩයාට වාගේම ට්‍රාන්සිට් එකක් සෙට් වෙලාලුය. ඊළඟ ගුවන් යානයට කාලවෙලාව බොහෝ බැවින් සංගීත කණ්ඩායම තීරු බදු රහිත වෙළඳසැල් අරා සංචාරයක් දියත් කොරලාලුය. කණ්ඩායම ෂොපින් සංචාරය නිමවා අදාළ ගේට්ටුවට පැත්තට විසිට් කරනා අවස්ථාවේ දුටු මස්කාන්ත දර්ශනයෙන් සංගීත කණ්ඩායමම පාශානභූත වූයේලුය. ඒ  මන්දයත් ඒ වෙද්දී ගුවන් යානය මගීන් පටවාගෙන ගුවන් ගතවන්නට රිවස් කරනවාලුය. දුටුවා වූ මනස්කාන්ත දර්ශනයෙන් අමන්දානන්දයට පත් සංගීත කණ්ඩායමේ ලොක්කා ගුවන්තොටුපොළ පර්යන්තයේ වීදුරුව අසලට දුවගොස් පයිලට් උන්නැහේට පොඩ්ඩක් ඉන්නයයි අත් දෙකෙන්ම සන් කරමින් වීදුරුවට තඩිබාමින් කෑගැසුවේලූය. එම  ශෝකජනක  දර්ශනයෙන් ප්‍රීතියටපත් ගුවන්තොටේ ජනීජනයා හිස්ලුලු අත දිවගොස් වහන් වූයේ අකරතැබ්බයක් වූ අයවලුන්ට මුහුණටම සිනාසී විනෝද වන්නට බැරි නිසාලුය.

නැවත වතාවක් පඳුරු තලා අවසන නැවතත් ගොඩයාගේ කතාවට අවතීරණ වෙනවාය. ගොඩයා ගුවන් යානයට ගොඩවී අදාළ ආසනයට සැපත්වෙන විට ගොඩයාගේ වින්ඩෝ සීට් එක හෙවත් ජනේලය අසල ආසනයට මෙහායින් අල්ලපු රටේ මාමි කෙනෙකුත් නැන්දී කෙනෙකුත් ලෑන්ඩ් කරලාය. මාමිගේ වයස හැටක් හැටපහක් වාගේය. නැන්දිගේ වයසද ඊට සමගාමීය. අම්බලන්ගොඩයාගේ සාගත මල්ල  ආසනය ඉහල ගමන් මලු රඳවනයේ අඩුක්කර තබා ගොඩයා බලාන ඉන්නේ ජනෙල් අසුනට පැනගැනීමට නැන්දිත් මාමිත් ඉඩහසර සලසා දෙනතුරුය.

මාමිත් නැන්දීත් ඔහේ බලාන ඉන්නම් වාලේ බලාන ඉන්නවාය. අම්බලන්ගොඩයාට අසුන්ගත වීමට අවස්තාවක් තබා අවස්තාවක් ලබාදෙන සෙයියාවකුදු නොමැත්තේය. ගුවන් සේවිකා අක්කලාද අම්බලන්ගොඩයා පෙරලාගෙන එහාටත් මෙහාටත් දුවනවාය. තව ජුන්ඩකින් යානය ගුවන්ගතවන වග දන්නා නිසා මාමි හෝ නැන්දී ඉඩදෙනතුරු බලා සිටින්නද නොහැකිය. තවත් විනාඩි කිහිපයක් එසේ කාලය මැරුවහොත් කලබලයෙන් එහා මෙහා දුවන ගුවන් සේවිකා අක්කා කෙනෙකු ගොඩයාව අදාළ ජනෙල් අසුනට තල්ලුකර දමා බඩ මැද්දෙන් ආසන පටිය පළඳනු අනිවාය. කරුණු එසේ වනබැවින් නැන්දාගේ සාරියද මාමිගේ වේට්ටියද පොඩි පට්ටම් කරගෙන ජනෙල් අසුනට ස්ථානගත වන්නට අම්බලන්ගොඩයා තීරණය කරන්නේ වෙන කරන්නට විකල්පයක් නොමැති නිසාය.

නන්දාගේ සාරියට වැඩි හානියක් නොමැති වුනත් මාමිගේ වේට්ටියනම් සෑහෙන දුරකට එහා මෙහා වී ඇතිවග දකිනා විට මාමිගේ වේට්ටියෙන් තුන්කාලක් අම්බලන්ගොඩයාගේ  ආසනයට ඇවිත් අවසානය. මාමි වේට්ටියේ දෙකොන දෑත බදා අල්ලාගෙන ගොඩයා දිහා කන්න වාගේ බලාගෙන විලි වසාගන්නට සෑහෙන ගේමක් දෙනවාය. නිකම් හරියට උයල කනවාද බැදලා කනවාද කියා තීරණය කරන්නට වාගෙය. හයේ හතරේ පොරක්වූ මාමිගේ මුනත්තහඩුව අබ ජුන්ඩක් දැමුවහොත් පුපුරන තරම්ය. අම්බලන්ගොඩයා  ආසනයෙන් මදක් එසවුණු සැනින් මාමි තම වේට්ටිය හනික ඇදගෙන තම විලිසංගය වසාගෙන ගොඩයා දිහා ඔරොවාගෙන බලා සිටිනවාය.  නන්දා ගොඩයා දිහා කන්නට වාගේ ඔරෝවාගෙන බලා සිටින්නේ ගොඩයා බලෙන් උන්දෑගේ මනුස්සයාගේ වේට්ටිය ගලොවගත්තා වාගේය. නැන්දා ගස්සා අහක බලාගත්තේ හරියට කුච් කුච් හොතාහේ චිත්තරපටියේ කාජොල් කෙලී සාරුක් කොලුවාට බොරුවට ගස්සනවා වාගේය. මදක් ආසනයෙන් එහා මෙහා වී ඉඩහසර සලසා දුන්නේනම් මාමිගේ වේට්ටිය එහා මෙහා වී අම්බලන්ගොඩයාගේ හිරිඔතප් බිඳෙන්නේ නොමැතිය.

(මේ ලියන්නට පටන්ගත් පොස්ටුව අම්බලන්ගොඩයා විසින් මිතුරෙකුට ලියනවාමයි යයි පොරොන්දු වුනේ මීට දින කිහිපයකට උඩදීය. එහෙත් කම්මැලිකමට පිංසිදුවන්නට ලියන්නට භාවිතා කරනා ටැබ්ලටයේ බැටරිය කලුරිය කරලා වග ගොඩයා දැනගන්නේ පොස්ටුව ලියන්නට පටාන් ගැනීමට හරිබරි ගැසී වාඩිවූ පසුය. කලුරිය කරනලද බැටරියට නැවත පණදීමට දින කිහිපයක් උත්සහකලද චාර්ජරය ගැලවූ සැනින් ටැබ්ලටය නොකියාම දිරාමාරු වෙනවාය. කරුණු එසේ වුවත්  දින තුනක් තිස්සේ දැඩි ලෙස අපහසු කාලගුණික තත්ත්වයන් යටතේ ලියාගෙන පැමිණි පොස්ටුව මෙසේ පළකරන්නට යෙදෙන්නේ වෙට්ටි මාමිගේ රසබර විස්තර ඊළඟ කොටසින් ලියනා අභිලාශයෙන්ය. මෙම පොස්ටුව අවසානය දක්වා ලියවීමට කාලය ගතහොත් ජනේරුවට කලින් මෙය පලකරන්නට වන්නේ නැතිය. එතෙක් අම්බලන්ගොඩ කතා කියවනා පාඨක සැමට ලබනා වූ නව වසර කිරියෙන් පැණියෙන් ඉතිරෙනා නව වසරක් වේවා යයි ප්‍රාර්ථනා කරනවාය. ලබනාවූ නව වසරේ සියලු පැතුම් ඉටුවන නව වසරක් වන්නට යයි ප්‍රාර්ථනා කරනවාය. ඊට අමතරව සෑම සියලුදෙනාටම දීර්ගායු ප්‍රාර්ථනා කරනවාය. වෙලාව් අලුයම දෙක පසුවී විනාඩි තිහකුත් වී ඇති බැවින් අම්බලන්ගොඩයා නිදාගන්නට යනවාය. බ්ලොග් පොස්ටුව ලියන්නට කාලය ගත් නිසා වෝල්ටර් වයිට් සහ ජෙසී පින්ක්මන් තරහවෙලා ඇතිදැයි සැක සහිතය. දින තුනකින් අනතුරුව හෝ පොරොන්දුවෙන් භාගයක් ඉටුකරන්නට හැකිවීම වෝල්ටර් වයිට් හා ජෙසී පින්ක්මන් තරහවෙනවාටත් වඩා සෑහෙන්න වටිනවාය.)


දෙවන කොටස 
http://ambalangodakatha.blogspot.com/2017/01/2.html



Thursday, December 8, 2016

වාදී ස්වර සංද්වනි 5







පාසලේදි මා දිහා 
නෙත් කොනින් බලා
ඒ කියූ රහස් කතා 
නෑ සැබෑ වුනේ

ගී පොතේහි මා ලියූ 
සෝක ගීතයේ
උල්පතයි ඔබේ නෙතින් 
හෙලූ බැලුම් ප්‍රියේ

සුළගේ පාවී 
ඈ වෙත යාවී 
මා සිතූ සිතුම්
සිහින විමානෙන් ගෙනා

මා පැතූ පැතුම්

පලවෙනි කොටස 

හතරවෙනි කොටස 


වේදිකාව ඉදිරියේ අසුන්ගෙන සිටි සියල්ලෝම වසඟයට ගනිමින් විසල් විසින් ගායනා කල ගීතය අනන්‍යා රසවින්දේ ඉතාමත් උද්යෝගයෙන්. මීට පෙර  සියදහස් වාරයක් අසා ඇතිමුත් විසල්ගේ කන්කළු හඬ එම ගීතයන් වෙත ලබාදෙන ආනන්දනීය ස්භාවය අනන්‍යා රසවින්දේ මුළු හදවතින්ම. මින් පෙර කිසිදු දිනෙක නොවිඳි අපූර්වත්වයක් අනන්‍යා විසින් වින්දනය කලත් එය වචනයට පෙරලා එය මේ ආකාර ස්භාවයක් යන්නට අරුත් දැක්වීමට  තරම් වැටහීමක් අනන්‍යා වෙත තිබුනේ නැහැ. එහෙත් උපන්දා පටන් එතෙක් මෙතෙක් වින්දාවූ ආන්දජනක හැගීම් අතර මෙය ඉහලම  ස්ථානයක තිබෙනා වග පමණක් අනන්‍යා දැන සිටියා. අහඹුවක් ලෙස සිදුවූ විසල්ගේ හමුවීමත්  ඊට සමගාමීව අනන්‍යාගේ හිත විසල් වෙතම ඇදීයාමට පැහැදිලිවූ හේතුවක් සොයන්නට අනන්‍යා තම හිත වෙහෙසවුයේ ද නැහැ. වෙහෙසවා සිතා ලිහාගන්නට තරම් සංකීර්ණ වූ ස්භාවයක් නොමැති වුවත් විසල් වෙතම ඇදී යන තම චිත්ත සන්තානය කුමන අරමුණක් කරා ඇදී  යන්නේද යන්න ගැන වැටහීමක්ද අනන්‍යා වෙත තිබුනේද නැහැ. 

ඒයි ....මේ .... උඹ ආවෙ  මා එක්ක....

ඉතින්...

ඉතින්  කියන්නෙ උඹට දැන් මාවත් අමතක ගානයිනේ බං ...

වදනොදී හිටපං මාධවී...

අප්පදබොල... මේකි ගිය උඩ .... යකෝ මමයි බොරු කප්පරක් කියල උඹව මෙතනට අරං ආවේ... දැන් උඹ මට කියනව වද නොදී හිටපං කියල... අනේ දෙයියනේ ඇයි මටම මෙහෙම වෙන්නේ..

සොරි සොරි ඩාර්ලින්.... උඹ මගේ හොඳම හොඳ යාළුවා නං මට මේ සිංදු ටික පාඩුවේ අහගන්න දෙන්න ඕන..

ඒකත් එහෙමද.. හා හා එහෙනං සිංදු අහගෙන හිටහන්කෝ... උඹේ මේ වැඩ නිසා අදත් අර අහිංසකය ඇන්තනිගෙන් කන්නයි සෙට් වෙන්නේ...මට ඒ ගැනනම් දුකයි...

ඒ මොකෝ මාධවී....

මොඩියේ ... මේක ඩිනර් ඩාන්ස් පාර්ටි එකක්... අරූ උඹ නිසා බූට් සිංදු කියල දැන් ඇන්තනිගේ මල අසූ හාරදාහට පැනල ඇත්තේ...

ඇත්තටම විසල්ට ලෙඩක් වැටෙයිද මාධවී...

හ්ම්  ..හ්ම්.... බොහෝදුරට...

එහෙනම් අපි විසල්ට කියමු සිංදු  කියන්න එපා කියල...

අනේ මටනම් බෑ සුදෝ... උඹ පුලුවන්නම් කියපන්...

අපි චිට් එකක් යවමු...

ඕන නෑ ඕන නෑ  දැන් මෙයාල නවත්තයි ඩිනර් එකට.. එතකොට කියපන්...

මොකක්ද...

උඹටනම් ඔලුව හොඳ නෑ අනන්‍යා... කෙලින්ම ගිහිං කියපන් අයි ලව් යූ කියල...

උම්බටනම් පිස්සු මාධවී... මෙතන එහෙම එකක් නෑ 

ඔව් ඔව් මට පිස්සු... එතකොට පිස්සුවෙන් වගේ මේ අහිංසකය පස්සේ වැටීගෙන නහින්නේ අරං හදාගන්න වෙන්නැති නේ...

පුලුවනිනම් අරං හදාගන්නවා තමා ඉතින්...

ඇත්තම කියන්නම් අනන්‍යා... අර රජීව් කාරයා එක්ක ගිහින් කාලකන්නි වෙන්නේ නැතුව ටිකක් හිතල බලහන් ...

බලන්න දෙයක් නෑ මාධවී... හිතිලයි තියෙන්නේ...

අප්පට සිරි... සෙල්ලං නෑ ගිහින් තියන දුර...

ඒක නෙවී බං ... උඹට බැරිද......මේ.... මේ......

අපෝ අපෝ මේ මටනං බෑ ලැජ්ජ නැති වැඩ කරන්න... මම මෙච්චර මහන්සි වෙලා මීට් කරල දුන්න... ඉතුරු ටික උඹේ  අතේ...


***********************


ආ විසල් මස්සිනා.... අද මයික් එක  දෙන්නෙම නෑ  වගේ....

න් .....නෑ ....බං  ඉවෝන් එහෙම එකක් නෑ ....

අඩෝ මේ... උඹ අපිට සුදු ළූණු පොඩි කරන්න එපා මචන්... අර තුන්වෙනි ටේබල් එකේ දිලිසි දිලිසි වාඩි වෙලා උඹ දිහා කන්න වගේ බලන් ඉන්නෙ අපි සති කීපයකට කලින් ගහපු බර්ත්ඩේ පාර්ටියේ බර්ත්ඩේ ගර්ල් නේද...

මොන...

ඔන්න ඔන්න විසල් පුතා අපිව කඩේ යවන්න හදනවා... 

අනේ මේ විකාර නැතුව වරෙන් කන්න... ඇන්තනිය දකින්න කලින් කන දෙයක් බඩට දාගනින්.... නැත්තං ඉතින් අන්තිමේ  කන්න වෙන්නේ දත්මිටි තමා...

 හරි හරි මල්ලි.... හැංගි හැංගි වෙස් බැන්දට නටන්නේ එලියෙනේ මචෝ..... ඔහොම යං ඔහොම යං ...

මචං  ඉවෝන්.. අපි උඹල වගේ හැංගිලා වෙස් බඳින එවුන් නෙවෙයි බන්. උඹ තමා ඇන්තනිය එක්ක හැංගිලා වෙස් බඳින්නේ... 

ඔන්න ඔන්න ඉතින් උඹ රෝං යනවනේ විසල්... 

හරි හරි දැන් උඹල දෙන්නගෙම කතා ඇති... දෙන්නම කනවනම් කාපල්ලා ඇන්තනිය ටේබල් එකෙන් නැගිටින්න කලිං 
...

කොහේද බන් සහන් උඹ අතුරුදහන් උනේ....

මගේ යාළුවො දෙන්නෙක් ඇවිත් ඉන්නවා බන්.. ටිකක් උන් එක්ක කතා කරා... ආන් උඹව සොයනවා....

කව්ද....

මම කිව්වේ... මම කිව්වේ.... 

මේ ඉවෝන්... අනුන්ගේ සීනි කිරන්නේ නැතුව වැඩක් බලාගනිං බං ... 

හරි හරි... ඔන්න මම ගියා... උඹලට මාවනේ දැන් ඇනේ ...

කව්ද බන් සහන් හොයනව කිව්වේ...

වෙන් කව්රුවත් නෙවෙයි ඌරො .... අන්න උඹේ සුදු නංගි උඹව හොයනව ...

බොරු...

මේ විසලෝ...මාව චීන කරන්නෙ නැතුව මගෙන් කුණුහරුප නොහා පලයන් ලොබි එකට...

මේ දැන්...

නැතුව ඉතින්.. 

උඹත් වරෙන්කො....

හනිමුන් යනකොටත් එක්ක යනවනං එන්නං ...

ආස ඇති නේ... ගිහිං කාපං ... මම විනාඩියෙන් එන්නං ....


විසල් ලොබිය වෙත පියමැන්නේ  මදක් චකිතයෙන්. මින් පෙර කිසිදු දිනෙක නොවූ තරම් කලබලයක් තම සිත තුල පවතින වග තේරුම් ගන්නට විසල්ට වැඩිමනක් අපහසු වුනේ නැහැ. එහෙත් එම කලබල සහිත සිතුවිලි එහාටත් මෙහාටත් පොරබදිමින් සිදුවෙන්නට යන්නාවූ ආශ්චර්යමත් මොහොතට මුහුණ දීමට නව බලාපොරොත්තු එකලස් කරන වග විසල්ට දැනුන. අනන්‍යාගේ හමුවීමත් එම දෑස තුල තිබෙන්නාවූ හුරු පුරුදු ස්භාවයත් විසල් තුල ඇතිකළේ මින් පෙර නොවිඳි ආශ්වාදයක්. ප්‍රසංගය ආරම්භ කල මොහොතේ පටන් ගණන් කල නොහැකි වාර ගණනක් එකට හමුවූ එම දෑස තුල තිබෙන්නාවූ සංසාරගත බැඳීම  සොයන්නට විසල් ගත් වෙහෙස අප්‍රමානයි. සැබෑවටම හමුවී වචනයෙන් දෙඩූ වාර ගණන අතෙහි ඇඟිලි ප්‍රමාණයට අඩු වුවත් වසර ගණනාවක් ඈ හා ඇසුරුකළ ස්භාවයක් විසල්ගේ හිත පුරා ලැගුම්ගෙන තිබුනේ අහම්බෙන් වගේ. අනන්‍යා තමුන් වෙත  දක්වන්නාවූ කරුණාව සත්‍ය ලෙසම ආදරයක්ද එසේත් නැතිනම් අනුකම්පාවක්ද යන්න වෙන්කොට හඳුනාගන්නට කිසිදු නිර්නායකයක් විසල් වෙත තිබුනේ නැහැ. එය  කුමනාකාර හැඟීමක් වුවත් එම හැඟීම වරදවා වටහාගත නොයුතු බව පමණක් විසල් දැන උන්නා. වාදකයකු වශයෙන් ගතකරන තාරුණ්‍යයේ එතෙක් මෙතෙක් නොවිඳි තරම් වචනයෙන් විස්තර කල නොහැකි වූ මනෝරම්‍යමය ස්භාවයක් තමාගේ සිත තුල පවතින වග විසල්ට දැනුනාවූ නමුත් එම මනෝරම්‍ය ස්භාවය ආශ්වාදයක් ලෙස දෝතබදා විඳින්නට විසල් මදක් අකමැතිවුනේ අනන්‍යාට ලංවීමට තමුන්ට  කිසිදු පූර්ව සුදුසුකමක් නොමැති  වග දැන උන්නාවූ නිසා.  

ෂ් .....ෂ් .....

ඇසුනාවූ හඬින් වටපිට බලූ විසල් දැක්කෙ ලොබිය කෙලවරේ තිබෙනා මද අඳුරක් සහිත තැනක අසුන්ගෙන ඉන්නා අනන්‍යා සහ මාධවී...

ආ මේ අපේ අග්‍රගන්‍ය ගායක විසල් අයියනේ...  මොනාද දන්නෙ නෑ හෙව්වේ...

ආ මේ මාධවී මඩම්ලනේ ... මම මේ නිකමට වගේ එලියට යනගමන්... කව්දෝ ශූ...ශූ... ගාල පිඹින සද්දෙට බැලුවේ නයෙක්වත්ද කියල...

අනේ මගෙන් මුකුත් නාහ හිටපං විසල්.. හිමිජ්ජ වගේ හිටියට කට නං පොඩි නෑ ...

සොරි මාධවී මඩම්... 

හා හා මැඩම් කෑල්ල පැත්තකින් තියල මෙන්න මෙහෙන් වාඩි වෙමු එහෙනං ...මම රවුමක් කැරකිලා එනකං සුදු නංගිව බලාගනිං විසල්...

හා එහෙනං ... මාධවී මැඩම් ගිහින් එන්නකෝ...

ඉබ්බා වතුරට දානකොටත් මොකක්දෝ කිව්වලුනේ...

මාධවී  එතැනින් නික්ම ගිය වහා ඇතිවූ නිහඬතාවය බින්දේ අනන්‍යා විසින්...


සුදු අයියෙ ... අද කියපු සිංදු ටික හරී.......ම  ලස්සනයි...

අනේ යන්න යන්න.. මාව මුරුංග ඇත්තේ තියනවා නේද..

මෙන්න වැඩක්... ඇත්ත කිව්වාම හිතෙන්නේ මුරුංග ඇත්තෙ තියනවා කියල.

ඒක මගේ රස්සාවනේ සුදු නංගි ... අපි ඉතින් දුප්ප්පත් කොල්ලොනේ...

අනේ  ඉතින් ඇයි  එහෙම කියන්නේ...

ඉතිං මම බොරුවක් කිව්වේ නැහැනේ සුදු නංගි ... පිටකොටුවෙ බස් කෝච්චි වල සිංදු කියන අයයි අපියි අතර තියෙන්නේ බොහොම සුළු වෙනස්කම් සුදු නංගි ..

ඒ කිව්වෙ ..

අපි දෙගොල්ලොම කරන්නේ ජීවත් වෙන්න සින්දු කියන එකනේ.. ඉතින් වෙනසකට තියෙන්නේ තැන විතරයිනේ.. හෙහ්..

අනේ මට ඔය මහප්‍රාණ තේරෙන්නේ නෑ සුදු අයියේ.. ඉතින් වෙන මොනාහරි කියන්නකෝ..

මොනවගේ දෙයක්ද..

මොනාහරි දෙයක්.. මටත් තේරෙන ඔයාටත් තේරෙන අපි දෙන්නටම තේරෙන දෙයක්..

ම්ම්ම්ම්ම්ම්....අපි දෙන්නටම තේරෙන දෙයක්.... එකනම් සෑහෙන්න සංකීර්ණ ප්‍රශ්නයක්..

මේ සුදු අයියේ.. මම ප්‍රශ්නයක් අහන්න ඇත්තටම ඇත්තටම ඇත්ත....ටම උත්තර දෙනවද..

ඒ මොකක්ද අප්පේ..

පොඩි ප්‍රශ්නයක්.. හැබැයි බොරු උත්තරනම් දෙන්න බැහැ  ඔන්න..

හරි ඉතින්.. අහන්නකො බලන්න ප්‍රශ්නේ..

සුදු අයියේ.. ඔයාට....ඔයාට....

ඉතින් අහන්නකො.. 

එක්කෝ ඕන නෑ ..

කියන්න අනන්‍යා .. මොකක්ද කියන්නකෝ ප්‍රශ්නේ..

මං ආස නෑ සුදු අයිය මට නම කියල කතා කරනවට..

අනේ සොරි ඉතින්..මම ආයේම කතා කරනකොට සුදු නංගි  කියලම කතා කරන්නම්කො.. හරි.. දැන් අහන්නකො ප්‍රශ්නේ මොකක්ද කියලා..

හරි.. මෙන්න මේකයි ප්‍රශ්නේ... සුදු අයියට ගර්ල් ෆ්‍රෙන්ඩ් කෙනෙක් ඉන්නවද..

අයියෝ... ඕකද මේ තරම් අමාරුවෙන් අහපු ප්‍රශ්නේ..

හරි ඉතින් දැන් ප්‍රශ්නේ ඇහුවනේ... දැන් දෙනවා බලන්න උත්තර...

ම්ම්ම්ම්ම්ම්..... ඇත්තම කියනවනම් ඔව්...

විසල්ගේ උත්තරයෙන් අනන්‍යා මදක් කලබලවූ ස්භාවය විසල්ට දැනුනා වුනත් විසල් ඒ බවක් අනන්යාට පෙන්වුයේ නැහැ.. එතෙක් වෙලා සන්තෝසයෙන් පැවතියා වූ අනන්යාගේ සිනහ මුහුණ මදක් අඳුරු ස්භාවයට පත්වූවා වුවත් අනන්‍යා එය සඟවන්නට යම් තරමක උත්සාහයක් ගත්ත..

ඉතින් කව්ද සුදු අයියේ ඒ වාසනාවන්ති..

ම්ම්ම්ම්ම්ම්ම්... ඒක නම් කියන්න බැහැ සුදු නංගි ... මොකද මම පොරොන්දු වුනේ එක ප්‍රශ්නෙකට උත්තර දෙන්න විතරයි...

අනේ කියන්නකෝ...

ඒ කව්ද කියලනම් කියන්න විදිහක් නැහැ සුදු නංගි ... ඒත්  ඉන්න තැනනම්  කියන්නං ...

කව්ද කියල කියන්නේ නැතුව ඉන්න තැන මොකටද සුදු අයියෙ ...

දැන් කව්ද කියල කිව්වේ නැති උනොත් සුදු නංගි මා එක්ක තරහ වෙනවද...

තරහ වෙන්න අපි යාළුවෙලා හිටියේ නැහැනේ සුදු අයියේ...

අප්පේ සුදු නංගිට තරහ ගියාම ලස්සන..

සංගීත කාරයින්ට යන යන තැන කෙල්ලො කියල මට අමතකවුනානේ..

සංගීත කාරයෝ ගැන එහෙම හිතන එක වැරදියි සුදු නංගි .. ස්ටේජ් එක උඩ ඉද්දි ගෑනු ළමයි තරඟෙට ඇහැ  දැම්මට ස්ටේජ් එකෙන් බැස්සම එකෙක් බලන්නේ නැහැ අපි දිහා...හෙහ්..

අනේ යන්න යන්න බොරු නොකිය.. හරි කියන්නකෝ ඉතින් කව්ද කියල ඒ ගෑනු ළමය..

සුදු නංගි මම ඇත්තම කිව්වොත් පිළිගන්නවද..

මම කිව්වනේ.. සංගීත කාරයො සීයට සීයක් විස්වාස කරන්න බැහැ .. ඒ උනත් කියන්නකෝ.. පිළිගන්න පුලුවනිනම් පිළිගන්නම්...

ඔයා අහපු ප්‍රශ්නෙට ප්‍රායෝගිකව උත්තර දෙනවනම් මේ මිහිපිට එහෙම කෙනෙක් නෑ සුදු නංගි .. ඒත්  කෙනෙක් ඉන්නව.. එයා ඉන්නේ මගේ හිතේ..

දැන් ඉතින් එයා දන්නවද මෙයාගේ හිතේ එයා ඉන්න බව..

සමහරවිට දන්නවා ඇති.. සමහරවිට නැතුව ඇති..හෙහ්..

ඉතින් එයාට කියන්නකෝ හිතේ තියන් ඉන්නේ නැතුව..

සමහර දේවල් හිතේම තියන් ඉන්න එක හොඳයි වචනවලට පෙරලන්වට වඩා..ඒ නිසා කියනවට වඩා හිතේ තියන් ඉන්න එක හොඳයි සුදු නංගි ..

ඇයි  ඒ..

හැබෑවක් කරන්න බැරි දේවල් වචන වලට පෙරලලා නාස්ති කරලා දාන එක අපරාදයක් සුදු නංගි .. ඉතින් ඒක  ඒ නිසා හිතේම තියෙද්දෙන්..

ඇයි ඉතින් සුදු අයිය හිතන්නේ හැබෑවක් කරන්න බැහැ කියල..

සමහර හීන මේ මහපොළොව උඩ හැබෑ කරන්න බැහැ  සුදු නංගි .. ඒ හීන ඒ තියන විදිහටම ඒ තියන තැන්වලම තිබ්බම හැමදාමත් ඒ හීනේ හිතේ තියන් ඉන්න පුළුවනි සුදූ නංගි .. ඒව වචන වලට පෙරලලා අන්තිමේ ඒ හීන හැබෑ කරන්න බැහැ කියල දැනෙන දැනීමට වඩා හොඳයි හීන හීන විදිහටම තියෙන්න දෙන එක..

අනේ මන්ද..

ඔයාල වගේ සුරංගනාවියන්ට මේ මහප්‍රාණ තේරෙන්නේ නැහැ සුදු නංගි ..

ඒයි විසල්... අන්න අරූ පන දාගෙන උඹව හොයනවා ඊළඟ සෙෂන් එක පටන් ගන්න.. වරෙන් යන්න ඉක්මනට ..

මම එහෙනං ගිහින් එන්නද සුදු නංගි ..

හා සුදු අයියේ.. 

සුදු නංගිලා පාර්ටි එක ඉවර වෙනකම් ඉන්නවද..

නැහැ සුදු අයියේ.. අපි දැන් යනව..

එහෙනම් පරෙස්සමට ඩ්‍රයිව් කරන්නකෝ..

සුදු අයියේ..

ඇයි ..

අපි ආයේ හම්බෙන්නේ නැද්ද..

අපි ආයේ හම්බෙන්න ඕනෙද සුදු නංගි ..

අයියට හිතෙන්නේ ඔව් කියලද නෑ කියලද..

ඒයි විසල්.. වරෙන්කො.. ඇන්තනිය අරෙහෙ යකා නටනවා..

මම ගිහින් එන්නම් සුදු නංගි ..

මට ඔයා හම්බෙලා කතා කරන්න ඕන කියල මං කොහොමද සුදු නංගි කියන්නේ.. හැබෑවක් කරන්න බැරි හීන මහපොළොවට ගෙන්න බැහැ සුදු නංගි .. ඒ හීන, හීන විදිහටම තියෙනවට මම කැමතියි.. විසල් වේදිකාව දිහාවට ඇවිදගෙන යන ගමන් එහෙම හිතුව..








******

ඈත් බව දැනීලා ඔබේ හා මගේ

දුරක්‌ ආ නිසා දැන් දුකක්‌ මේ වගේ 

මහා සාගරේ සේ තිබුණත් හිතේ

කුමට හිමි වුණාදෝ අහිමි ආදරේ

*******